Vertrouwen van je klanten winnen, met cyber resilience

Informatie

Sprekers

“Onderneming gehackt via leverancier! Software kwetsbaar door kwetsbare library! Leveringen vertraagd door gehackte toeleverancier! Data op straat door foute configuratie bij marketingbedrijf.“

Steeds vaker worden we geconfronteerd met risico’s die geïntroduceerd worden door de leveranciers waarop we beroep doen. En dat besef dringt steeds harder door bij grote ondernemingen. Zij zien kleinere leveranciers stilaan als hun belangrijkste cyber risico’s. Daarenboven komt er een tsunami aan wetgeving op ons af die grote en kritische bedrijven verplicht om de risico’s die ze lopen via hun leveranciers in kaart te brengen, én onder controle te houden.

Het belangrijkste gevolg is dat het steeds moeilijker zal worden om het vertrouwen te winnen van jouw klanten. Vertrouwen dat je niet bij de eerste de beste ransomware aanval wekenlang je activiteiten moet staken, en vertrouwen dat hun gegevens veilig zijn in jullie handen.

Patrick Coomans is auteur van Cyberstart.be, en laat je eens kritisch naar je eigen onderneming kijken door de bril van de risico-manager van je belangrijkste klanten. Vanuit dat perspectief wordt ook ingegaan op misvattingen en concrete stappen om jullie cyberweerbaarheid aanzienlijk op te krikken, en dus ook het vertrouwen dat jullie uitstralen.