Succes story

Standaard Boekhandel: de succesvolle overstap naar de cloud met Dstny’s toekomstbestendige bedrijfscommunicatie

Ontdek hoe Standaard Boekhandel de efficiëntie van hun bedrijfscommunicatie optimaliseerde om medewerkers vlot te laten samenwerken en klanten de service te bieden de ze vandaag verwachten van een modern bedrijf.

 

Standaard Boekhandel neemt sinds 2018 diensten af bij Dstny, Europees leverancier van cloudgebaseerde bedrijfscommunicatie. Bij de start maakte het bedrijf voornamelijk gebruik van de Dstny’s connectiviteitsoplossingen, zoals internet, MPLS en cloud-infrastructuur. De bedrijfscommunicatie liep echter via meerdere partijen en het besef groeide dat ook daar ruimte was voor verbetering.

Standaard Boekhandel

Een pijnpunt was de vaste telefonie, die werd verzorgd door een andere partner. De fysieke telefooncentrales van Standaard Boekhandel bevonden zich op twee verschillende fysieke locaties. Wanneer er wijzigingen nodig waren in de telefooncentrales, moesten deze individueel bij de leverancier worden aangevraagd en doorgevoerd op beide locaties. Dit leidde tot inefficiëntie en een hoge afhankelijkheid van de leverancier.

 

De mobiele telefoniediensten van Standaard Boekhandel werden geleverd door een derde partij. Hierdoor verloren ze snel het overzicht over de verschillende losse abonnementen die ze hadden. Het aanvragen van nieuwe abonnementen, het afsluiten van oude abonnementen en het aanbrengen van wijzigingen in bestaande abonnementen kostte veel tijd. Bovendien werden oproepen die binnenkwamen op het vaste nummer niet doorgeschakeld naar mobiele telefoons en vice versa. Hierdoor was het bedrijf niet altijd goed bereikbaar, wat vooral in tijden van hybride werken een groot pijnpunt was.

In augustus 2020, toen de digitalisering van bedrijven in een stroomversnelling kwam, besloot Standaard Boekhandel om hun bedrijfscommunicatie te herzien. Ze wilden de efficiëntie van het beheer optimaliseren en de bereikbaarheid voor klanten verbeteren. Tijdens hun zoektocht naar een partner die hen hierbij kon helpen, moesten ze niet ver kijken. Ze kwamen opnieuw uit bij Dstny, waar ze al klant waren.

"Door onze bedrijfscommunicatie volledig te consolideren en op zoek te gaan naar een partner die een krachtig all-in-one communicatieplatform in de cloud aanbiedt, zijn onze medewerkers nu altijd en overal moeiteloos bereikbaar. Dstny’s oplossing stelt onze collega’s in staat om op volle kruissnelheid samen te werken op een eenvoudige en efficiënte manier en onze klanten de hoogwaardige service te bieden die ze verdienen."

Benieuwd naar de volledige getuigenis?

Wil jij ook digitaal innoveren?

 

 

Of kom luisteren naar hun verhaal tijdens Digitalize Flanders 2023. 

Success Stories Stage, woensdag 4 oktober, 13:00 u.

CALL FOR SUCCESS STORIES

Sta jij binnenkort op het podium van Digitalize Flanders?

Ben of ken jij en bedrijf dat concrete stappen heeft gezet in de digitalisering van bedrijfsprocessen?​